torsdag 31 mars 2011

Två uppdaterade serier från Upsala-Ekeby!

Jag tänkte visa några nyförvärv som jag gjort, två serier som kompletterats!

Denna snygga serien som heter Sagina har kompletterats med den största vasen, nr 4417. Serien omfattar 9 delar, varav jag nu fått tag på 4.



Denna serien av Ingrid Atterberg blir jag inte klok på, jag har inte kunnat hitta en enda del i UE-boken, men väl luckor i listan som bör vara dessa delar. De två krusen/kannorna med numren 100 och 102 har samma storlek som kannor ur Ekeby verkstads nummerserie, den lilla skålen har nummer 116. Skålen är nyligen inköpt, liksom det större kruset. Alla delarna är utöver nummer märkta Abg (Ingrid Atterberg)


Skål nummer 116.


Skål 116, kanna 100 och kanna 102.

5 kommentarer:

engelsson sa...

Tack snälla du för att jag fick reda på varifrån mina glas e..tycker mycket om dem..nu blir det kanske lättare att hitta fler..tack igen o ha en fin fredag..

trillivippa sa...

Härlig blå färg på Atterberg-serien! Tyvärr verkar jag inte kunna åka till Hedemora om två veckor, det blir en tripp söderut till mamma istället. Så vi får försöka hitta något annat tillfälle när vi kan träffas och byta alla roliga saker vi har samlat på oss! :) Du verkar ju fynda en massa så jag borde kanske ta tåget upp till dig en helg och hälsa på.

Carola sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carola sa...

Hejsan.

En mindre Saginavas med hänkel finns i Falun --- återkommer med besked

Herr Movarp sa...

Engelsson: Det var så lite så :-)

Trillvippa: Det var synd, men det kommer säkert tillfällen!

Carola: Det lät intressant, kolla upp det och återkom!