torsdag 17 mars 2011

Lets get personal!

Ja, detta har vi ju varit med om tidigare, men det kanske finns fler personliga trivialiteter att berätta, frågan är väl mer om det är hemligheter eller om alla redan vet ;-)

Jag fick bollen från Anna med sitt Ljuva 50-tal och tänkte väl i alla fall försöka skriva några grejer som ni (troligen inte) är intresserade av :-)

1. Jag är en person som i ena sekunden kan vara väldigt fokuserad på det jag gör för att i nästa sekund helt tappa spåret och istället röra mig åt ett annat håll. Detta har styrt allt från val av utbildning till jobb och intressen. (Faran med detta är väl att Porslinsbloggen kan komma att läggas ner helt utan förvarning ;-)) Nej, skämt åsido så kan cyklerna ibland vara långa, men jag tvekar inte att byta riktning när jag ledsnat på nåt och mår bäst av stor variation!

2. Jag gillar att baka kakor, hårda, mjuka, you name it :-)

3. Har inte så många nära vänner, men hey, är det inte så det ska vara? Saker som verkligen betyder nåt diskuterar man inte med vem som helst!

4. Har genom släktforskning (ja, ännu ett intresse) konstaterat att ca 95% av min spårbara släkt fortfarande finns i Västerbotten, vilket gör mig till ett svart får i släkten :-))

5. Är en allätare vad gäller musik, men har på senare år upptäckt att jazzen har en extra dimension att erbjuda. Jag menar vem skulle inte gilla att sitta i en trevlig läsfåtölj med tidningen Form från -55-65 i näven, ett glas single malt och jazz strömmande ur sina Carlsson-boxar?

6. Har väldigt många kusiner, över 30 stycken...

7. Pratar enligt många väldigt högt, undrar om det är dags för mig med ett läkarbesök..? :-)

8. Delar gärna med mig av det jag har, förutsatt att den som får har vett nog att uppskatta det ;-))


Vad gäller det där med att skicka stafettpinnen vidare, så är alla mina vänner välkomna :-)

7 kommentarer:

Anna sa...

Kul att läsa :)

trillivippa sa...

Håller med Anna, det är alltid kul att få veta lite mer om personen bakom bloggen. :)

SH-M sa...

Även jag har massor med kusiner: 50 på pappas sida och 20 på mammas. Och då räknar jag inte med halvkusiner...

Antar att det västerbottniska vattnet innehåller afrodisiaka substanser! =)

Åsa sa...

Västerbotten, jaha, så trevligt! :-) När passerar du nästa gång? Jag öppnar min loppis i maj/juni. Jag har dock lite svårt att skiljas just från 50-talsprylarna...

Fru Ljunggren sa...

Trevligt att få veta lite! Vi har lika intressen, men det behöver inte betyda att vi är lika som personer. Intressant det där med jazz, måste säga att både min man och jag älskar jazz, gärna högt.

Fru Ljunggren- Retroprylar

Maria sa...

Härligt och det känns ärligt!!! :)

khina sa...

Kul att se att vi har mer gemensamt. Vi är bördiga från Västerbotten - Lappland. All släkt kvarmen vi stack 30 mil söderut... Om du har vägarna förbi, norrut, Åsarna så kika in. Fika finns det alltid!!