tisdag 1 mars 2011

Bulbvaser på sideboardet, kan det vara nåt?



Jag har ju många såna som jag köpt under de senaste åren, priserna har varierat mellan 5 kr och runt hundralappen, allt beroende på var man köpt dem. Mina favoriter är nog de turkosa vaserna från Elme, men det finns ju många fina!


Dessa vaser är en liten blandning både till färg form och tillverkare, vasen längst till vänster med lite snedskuren vid öppning kommer från troligen från Lindshammar. Vasen i framkant med etikett är en Percyvas från Gullaskruf, modellen heter P524/29 och finns i minst 7 olika storlekar. Övriga vaser i lila och ametist är okända.


Denna trevliga lilla grupp av udda vaser består av en Åseda-vas och två okända vaser.


Tre blågröna vaser från Elme, det finns många olika modeller av Elmevaserna, dessutom många färger.


Mina favoriter, de ljusblå Elmevaserna. Jag aspirerar på några till i de modeller jag inte har, jag ska nog begränsa mig till dessa när jag hittat fler.


En samlingsbild, alla mina Elme-vaser!

Några av vaserna "går under klubban" den 16 april, ett steg i riktining mot begränsning av samlingarna :-)

2 kommentarer:

Ulrika på Leta retro sa...

Jättefina vaser!

Re-dizain sa...

Åh ...Jag är helt kär i dina utställningar!! Dessa var ju helt fantastiska!