lördag 30 juni 2012

Förändringens tider!

Jag har under en lång tid hållit på att arbeta med en ny blogglösning med lite mer finesser, automatik och möjligheter. Som en del kanske har märkt så har de tekniska detaljerna inneburit en massa konstigheter, eller delvis i alla fall, resten kan man nog skylla på Blogspot som varit allt annat än fritt från problem den senaste tiden. Nu går det inte att använda vissa webbläsare för att skriva inlägg längre, så jag har bestämt mig för att inte skjuta längre på lanseringen av den nya bloggen, utan köra på lite i lite halvfärdigt skick och hoppas att allt löser sig under vägen!

Den nya blogglösningen har ett bra stöd för sidor, vilket innebär att jag nu delvis också flyttat och framförallt uppdaterat bildbanken med grejer som jag samlar på mm!

Detta blir med andra ord det sista inlägget som publiceras på denna adressen, framöver hittar ni mig (i alla fall tillfälligt) på adressen:

http://www.tallbacken.net/porslinsbloggen 

Mina kära  läsareav bloggen kan genast  börja följa den nya bloggen genom att klicka på den ÖVRE Bloglovin-knappen till höger, den undre finns kvar så länge ni läser den gamla bloggen!

Alla gamla inlägg finns givetvis även i den nya bloggen, så ingen går miste om "arkivet"


7 kommentarer:

A-L sa...

Det ska bli trevligt att följa dig på den nya sidan. Men det är nått som är lite knas med den. Verkar var som en enda stor blogroll för bloggar du följer.

Herr Movarp sa...

Jag glömde stänga av ett tillgg, men nu är det fixat och inläggen återställda :-)

DeBeer sa...

Har min blogg blivit så tråkig så jag inte längre får vara med i länklistan? Blink blink!!! Du köpte inte Indianakannan??? Då kunde jag ju budat........

Varför kan man inte kommentera nya bloggen om man inte har facebook???

Herr Movarp sa...

Nix, du ska vara med i listan, men bara de senaste 20 inläggen syns tyvärr och jag har inte hittat ett sätt att komma runt det. Det betyder att det gå väldigt fort att man "trillar ur" listan. Jag tror också att min lista inte är helt komplett efter flytten, jag går igenom alla länkar i bokstavsordning och är på bokstaven D nu :-)

Vad gäller kannan så gjordde jag en sån där grej igen, satt och väntade på slutet och bommade för att något kom emellan,,,skitirriterande! Den gick dock för ett högt pris, så hittar man den igen så måste det bli billigare...

Jag har precis fått tag på en helsvart soppterrin i fint skick för en löjligt billig summa, ska visa den så fort jag fått hem den!

Du kan visst kommentera utan Facebook, klicka på den lilla pratbubblan överst i inlägget :-)

Lybtar sa...

Nu fick jag ett I-landsproblem.
Skall jag byta ut denna i min länklista eller kommer båda att uppdateras?

Marianne sa...

Du viser mange skønne ting her på bloggen. Jeg glæder mig til at følge med.

FLAK sa...

Nymodigheter passar även oss bakåtsträvare..kulturspanare=)
Jag hänger på till nyheten.