måndag 7 mars 2011

Sponsrad av nummerupplysningen?

Man kan tro det när man läser besökssiffrorna idag :-)



Skämt åsido så ser det ut som om jag i alla fall börjar närma mig ett slut på packandet av grejer inför loppisen 16/4, har dessutom hunnit med att packa ner lite saker som jag ska ta med till årsmötet med Geflekeramikens vänner på lördag i Gävle. Vi får hoppas att det går bättre denna gång, förra året glömde jag lådorna med saker som jag skulle ta med och visa hemma i hallen...suck...

Många av er läsare som finns kring Stockholm ska säkert gå på Retromässan denna helg, men för er övriga som bor närmare Gävle eller har vägarna förbi vill jag göra reklam för starten på en keramikmässa på länsmuseet i Gävle där föreningens medlemmar ställer ut saker och dessutom säljer det som finns på utställningen, mycket svensk keramik. Mässan pågår mellan 12-27 mars och invigs kl. 13. lördagen den 12/3. Passa på att kolla in medan utställningen pågår, alla föremålen finns kvar hela utställningstiden!

3 kommentarer:

trillivippa sa...

Hoppas du gör ett stoort fotoreportage från årsmötet! Är det bara Gefle-keramik som gäller eller blir det lite Bo Fajans också?

Herr Movarp sa...

Hahaha...ja, nog blir det nåt ska ni se, både från mässan och från det andra :-)

Geflekeramikens vänner omfattar Gefle Porslinsfabrik, Bo Fajans mfl., så ja, det blir Bo med :-) Jag har med mig kastruller/karotter mm från Berit Ternells 50-talsproduktion på Bo F, samt en stor turkos skål som jag köpte nyligen, du har sett den i bloggen, detta utöver de kartonger med Gefle-grejer som jag också ska visa :-)

trillivippa sa...

Det lär ju bli en hel del reportage från Retromässan i helgen så vi kan behöva något annat, lite mer "exotiskt" från dig. ;)

Härligt, gillar verkligen Ternells formgivning både för Bo Fajans och Gefle. Och visst har hon gjort en del för Rörstrand också?