torsdag 10 mars 2011

Koppar till samlingen!

Idag hämtade jag ut en låda med nya koppar till min samling, ett byte som jag gjort!


En Rörstrandskopp, modell RH, dekoren är namnlös.


Rörstrand, modell DM, dekoren som är ny för mig, heter "Top". Jag vet inte hur fatet ska se ut, troligen en gul rand.


Rörstrand, modell DM, dekoren heter "Curtis", jag saknar fat till denna kopp.


En tekopp från Gefle, modellen E, dekoren heter "Viol".




Tre Rörstrandskoppar i modellen VB, dekorerna är namnlösa.

3 kommentarer:

Maria sa...

"curtis" koppen jättefin och den skulle passa till en av STOBO tygerna jag har på bild på min blogg :)

Herr Movarp sa...

Absolut! Det finns grymt många fina Stobo-tyger från 50-60-talen. Jag har sett massor i annonser i tidningen Form som jag har årgångarna 54-67.

Curtis-koppen har dock en liten nagg och saknar tyvärr fat, men jag byter ut när det dyker upp finare exemplar :-)

Anonym sa...

Hej! Tror att tredje koppen nerifrån heter bolero.
Mvh My