tisdag 15 mars 2011

Senaste fynden...

Lite av varje, glas, porslin och keramik!


En bunt Iittala-glas, Gefles Neptun, en Gustavsbergsskål, en Åseda-vas och ett litet snäckfat från Bo Fajans, alla grejer i toppskick!


Ni känner igen benet och ringen från Festivo-ljusstakarna. Glasen heter Senator och hör till samma serie som Festivo.


Jag har aldrig sett dessa stora glasen i Paadar-serien i verkligheten tidigare, man ser oftast små snapsglas till salu, såna har jag många sedan tidigare.


En Bo Borgström månne..? Jag är nästan säker på att det är en Åseda, både färg och form stämmer!

2 kommentarer:

The StarChief sa...

tror jag sprang på några såna tallrikar du har på bilden idag.

Herr Movarp sa...

Neptun menar du? Där jag köpte de här hade de tyvärr inga större mattallrikar, i övrigt var det ganska många av de här. Jag köpte dem väldigt billigt kan jag säga och de är i princip helt felfria! Modellen(BD)är snygg och dekoren är rätt fin med!