lördag 1 januari 2011

Gott Nytt fyndår!

Ja då var vi redo för ett nytt år, nya fynd! Som avslutning på fyndåret 2010 hann jag under mellandagarna ta en liten runda i Borlänge. Inte världens bästa runda, men det var ju kul att hitta något i alla fall! Nu ser jag fram emot ett år med nya loppisbesök, fler fynd och massor att berätta om här på bloggen, både fynd, träffar med andra bloggare och en massa annat kul!




En Nittsjö-vas i fint skick, inte egentligen min stil, men bra skick och billig gjorde att den slank med!


Ett litet fat ur serien Navy från Gefle! Mangania-glasyr har den minsann!


Inte heller min stil, men den var väldigt fin modell och glasyr, en tjuga var den väl värd. Tillverkare? Jo, Leksands keramik.


En vas ur 50-talsserierna från östtyska Strehla, fina färger tycker jag!

God fortsättning på 2011!

3 kommentarer:

form55 sa...

För mig blir det loppisdebut i morgon för i år. Jag är ganska säker på att jag inte kommer att köpa så många saker som du här. Manganian var fin!

Nästankusin Erica sa...

God fortsättning på dig :-) Manganiaglasyren få mitt hjärta att klappa, söker den ett annat hem bland vänner?

Kaffekopparna är nu borta när du inte sa något? Skall jag fortsätta att titta efter fler?

Herr Movarp sa...

Ja, den lilla skålen var fin tycker jag, så den får en plats i hyllan! Jag behåller nog denna skålen, jag gillar formen skarpt!

Jag glömde helt bort att svara på din fråga Erica, jag var bara intresserad av en kopp med fat och då helst en tekopp såklart...jag kommer inte ihåg om det var tekoppar du hade?