måndag 31 januari 2011

Fynd under slutet av januari, del 1

Jag tänkte att ni ville se lite fynd som jag gjorde under sluttampen av januari. Efetrsom att jag inte hade tid att skriva och visa bilderna tidigare så kommer några inlägg medan jag är på semester :-)
Jag sprider ut det lite så att ni har nåt kul att göra under min resa! Jag tänkte även köra den utlovade utlottningen under dessa veckor, priserna är klara som jag sagt tidigare, bara själva dragningen och utskicket återstår...stay tuned!

De första fynden som ni inte sett är de här prylarna!



Två stycken Reffla-löv i mindre modell från Gullaskruv, av A. Percy så klart, 7 kr
Ett tefat, från Gustavsberg (modell BG), 3 kr
En konisk glasvas, troligen Lindshammar, 25 kr
En stor orange Åseda-vas, modellnummer B5/638, 60 kr
Två Reffla ljusmanschetter, 30 kr
Fyra röda ljusmanschetter i plast, 10 kr





Kanske Lindshammar Edit: Ekenäs ska det vara!


Åseda B5/638, Bo Borgström

Hurra!

9 kommentarer:

Christin sa...

Ha en skön semester ! Trevligt du tänkte på oss också innan du åkte :-)

Yvonne sa...

Å fina fynd!!!

Trevlig semester!!!

Loppisletaren sa...

Den orangea glasvasen är en riktigt liten läckerbit! ;o)

trillivippa sa...

Vad roligt att du äntligen hittat några Reffla-ljusmanschetter! Jag har letat som en galning efter såna men det närmsta jag kommit är några som liknar Reffla men är i mörkblått glas (så då kan det väl inte vara Reffla??).
Hoppas att ni får en riktigt härlig semester!

Randiga Tråden sa...

Oranga Åseda är så vacker, skulle passa bra imin orangevas samling. Hoppas att ni får en jätte fin semester. Brittmari

m sa...

Jag har en likadan konisk vas fast blå. På den står det ekenäs sweden.

Erik sa...

Hittade ett likadant räfflafat igår fast i rött och gult. Ställte några smp blockljus i det som blev kvar från adventsstaken. Det blev riktigt fint!

Herr Movarp sa...

Marie: Jepp!
Trillvippa: Ja, jag har flera gröna och några i klarglas nu, saknar röda och ev. om det finns andra färger...
M: Det var min nästa gissning :-)
Erik: Ja, jag har 4 gröna och ett likadant som dig nu, det hittade jag i somras i Hälsingland!

Herr Movarp sa...

Marie: Jepp!
Trillvippa: Ja, jag har flera gröna och några i klarglas nu, saknar röda och ev. om det finns andra färger...
M: Det var min nästa gissning :-)
Erik: Ja, jag har 4 gröna och ett likadant som dig nu, det hittade jag i somras i Hälsingland!