lördag 22 januari 2011

Lördagsloppis

Jag tog sovmorgon i morse, ingen stress och ingen hets till loppisen Fyndservice, jag var där kvart i 10, ca 45 min efter öppning och strosade runt en liten stund! Jag hittade några grejer till okej pris, en stor och fin Lindshammar-skål av Gunnar Ander av det mer ovanliga slaget. Jag kommer inte ihåg vad denna serien heter, men ska ta reda på det. Skålen är signerad Lindshammar, Sweden, G Ander 1311! Kul!



Det andra fyndet var en enorm Gullaskrufsvas, 30 cm hög och 20 minuter i diameter som störst! Vet inget om denna heller, utom att färgen heter Indigo...




Efter det besöket fixade jag lite ärenden på stan och besökte då Nordstans bra & begagnat. Hittade 3 st Iittala Tsaikka som jag nu lagt ut tillsammans med de två jag redan hade till salu på Tradera! Skynda fynda :-))



Inga kommentarer: