lördag 15 januari 2011

Resten av fynden

Jag var ju en kort sväng på Myrorna i Gävle en dag här i veckan, jag köpte den Karlskrona-kopp till mig själv (i samma modell som Mazetti-koppen) och ett fat i den ovanliga blå Kryssdekoren till en känd Helmer Ringström-samlare :-)





Jag reserverade även delar till den mer kända Ruter-servisen, fast i grönt, men hämtade dem aldrig på eftermiddagen, så de är säkert sålda vid detta laget...annars är det bara att pröva lyckan på Myrorna! Ska leta fram bilderna ur mobilen och lägga in...

Det sista kruset kanske ni känner igen från Elis inlägg om Bo Borgström-keramik, en liknande vas som hon hittat! Det köpte jag under PMU-rundan, men på ett annat ställe.

6 kommentarer:

iben sa...

Hej igen.
Bra ide med Danmark.Jeg ved kune om loppis i sydsjælland. Advisere dig garna.
Har idag kobt en blå kosta boda bovle erik Hoglund, med inskription.

Halsninger fra Danmark

Eli sa...

"Hemersamlaren" är mycket nöjd med ditt fynd :-) Och vad kul att se Bo B:s krus i en annan "färgställning".

trillivippa sa...

Väldigt fin Karlskrona-kopp, snygg i all sin enkelhet. Och så tycker jag att den där modellen är väldigt god att dricka ur dessutom. :)

Randiga Tråden sa...

Det är så snygg form på översta koppen, så vacker.

Agnieszka sa...

Läckra fynd!

Är det Skawonius som designat servisen/fatet i Kryssdekoren?
Ser fyrkantigt ut i formen som Ruter & Jonas?

Koppen med fat var också läcker!

Anna sa...

Åh, Kryss i blått! Eli måste vara väldigt glad :)