tisdag 31 augusti 2010

Snörvlar och hostar...och läser Form

Just nu är datorn min bästa vän, ligger här hemma med en kanonförkylning och har tråkigt, så jag tittar i gamla Form-tidningar från 60-talet, vilket ju muntrar upp en del!

Jag visade ju lite glasbilder från Åseda apropå de inlägg jag gjorde tidigare, men nu tänkte jag att det är dags för lite annat! Dessa annonser med fina tyger hittade jag i samma hög med tidningar. Samma företag, Borås Cotton, samma formgivare, Sven Fristedt, en hoper med snygga tyger :-)



7 kommentarer:

Loppisletaren sa...

Stackar dig...:o( Läckra tyger! Jag har ställt en fråga till dig på min blogg ;o)
Krya på dig!

Skaffaren sa...

Krya på dig! Jag kan stödmedicinera genom att ta en maltwhisky ikväll och tänka på dig. En slags distanshealing.

Sara sa...

krya på dig, jag tror att man blir lite friskare om man tittar i form tidningar :)..vilka underbara tyger han har gjort, roligt att se...

Herr Movarp sa...

Marie: Ska kolla vid tillfälle!
Tomas: Gör det, tyvärr tog min egen slut efter endast en liten en första dagen på min förkylning, dålig tajming...
Sara: Ja, dom är fina Fristedts tyger!

Tack allesammans!

Randiga Tråden sa...

Krya på dig, vilka underbara tyger, för mig är det det bästa botemedlet.

Eli sa...

Krya på dig! Roliga tyger.

Anna sa...

Krya på dig! Har du förresten sett att någon säljer två st Rörstrand Hjärta på Tradera nu? Auktionen går ut idag...