måndag 16 augusti 2010

Ett besök i Dalsland!

Vi besökte ju Trollhättan med omnejd den sista veckan vi reste på semestern, då passade vi på att hälsa på Retro-Tokig med familj, mycket trevligt! Retroprat, familjesnack och massor av god mat avslutade dagen som började med en loppis/antikrunda till Färgelanda. Besöket i den trevliga butiken var kul, inga fynd dock, priserna var rätt höga, men det fanns en del riktigt trevliga saker!












Jo just det ja, fru Movarp funderade på att köpa ett par nya glasögon, men jag avrådde henne... :-)

8 kommentarer:

Helena sa...

Hahahaha.... Har fru Movarp godkänt det där kortet? Tycker nog att hon är betydligt snyggare utan....;-)))

Libby sa...

Ja, fru Movarp ska vara glad att du avrådde! :-) Verkar vara en kul loppis.

Clinen sa...

Vad härligt att se tidningarna uppradade på stringhyllor på det viset! Underbart. =) Fr Movarp kunde köpt glasögonen bara för att det är en kul grej också. Hehe

Herr Movarp sa...

Helena: Jag hoppas hon inte ser det... :-)
Libby: Egentligen tvingade jag på henne dem... :-))
Clinen: Jepp, fru Movarp gillar dock inte String (ännu kan tilläggas) så jag får inte köpa några, men om jag renoverar mer hemma ökar mina chanser så mycket vet jag :-)

Randiga Tråden sa...

Ser ut att vara mycket kul på loppisen. Ja Grödinge Antik är verkligen en upplevelse, så enormt mycket att titta på. Det är bara deras öppet tider som är få.

Lybtar sa...

Fru Movarp kunde ju köpt glasögonen och givit dem i present till Herr Movarp. Bara en tanke.

Gillar också sättet som de har placerat sakerna på.

Retrolux sa...

Nu har jag också börjat fuska i "fynd-bloggandet". www.retrolux.blogg.se

Stina sa...

Dalsland är riktigt bra med loppisar lite här och där. synd att du missade Vänersborg då du var så nära. De har en extremt bra E-hjälpen där jag har gjort en massa fynd! (c: