söndag 29 augusti 2010

Premiären på Fyndservice

Ja, inte den officiella höstpremiären, men väl min premiär efter sommaren! Besöket var väl värt mödan kan jag säga!



Jag hittade först den lilla gula Ax-vasen från Gefle av Berit Ternell, min tredje i serien hos en säljare, när jag sedan gick vidare slog jag till på den lilla svarta vasen, som jag tror är Gefle även den, dock ingen stämpel eller godsmärkning..hmm...



Tre Ax, nästan som tre kronor fast bättre

De två sista föremålen är ju Upsala-Ekeby, en fin vas ur serien "Röda Band" av Hjördis Oldfors och en viking av Taisto Kaasinen, min första! Vasen var inget ekonomiskt jättefynd, men vikingen var så billig att det kompenserade hela köpet :-)


En viking med pondus!


Den röda vasen passade bra in i samlingen!

En lyckad runda!

3 kommentarer:

Anna sa...

Fina! Gillar speciellt Röda band vasen. Kul med en billig viking! I Degersjö ville en gubbe lura på mig en trasig viking för 400 kr och påstod att den kunde kosta 2000 kr i bra skick! ;)

Susanna sa...

Vikingen är så himla fin. Och Ax-vaserna. Fantastiskt!

Herr Movarp sa...

Anna: Ja, om den kan kosta 2000 kr har jag gjort ett fynd ;-), gav 50 spänn för den, felfri och allt. Såg en gång den största med avkapade tår för 100 kr på Myrorna, men lät den stå, det är för mycket för en skadad pjäs...
Susanna: Japp, jag har utöver vaserna även ett stort fruktfat (40 cm) och ett litet fat (10 cm), det är en fin serie faktiskt!