måndag 30 augusti 2010

Lite mer Bo Borgström

Jag lovade ju att skanna lite bilder på Åseda-glas som jag hittat i tidningar, för att snabba upp processen lite fotade jag istället av dem, sämre kvalitet, men brukbart!


Keramikern Bo Borgström som precis kommit med en ny linje svenskt glas, året är 1965...




Snygg serie, den har jag aldrig sett i verkligheten!


Ljusstakarna var ju annorlunda, men snygga!


En bild på sniskan, men ni ser ju innehållet i alla fall, burkar med lock



Denna serien är lite speciell, häftig på nåt sätt. Jag har faktiskt burken till höger på sista bilden, köpte den för en femma för några år sen, den är nerpackad i nån låda...


Denna serien är fin, ska leta efter den när jag är ute. Förmodligen inte massproducerad...


De här serierna har vi ju sett tidigare, Yvonne hittade ju en skål som på den första bilden nyligen bl.a.


Denna bild har ni sett här förut, men den fick komma med för ordningens skull!

5 kommentarer:

Carola sa...

Hej.

Något litet av det Du har på bild finns hos mig..... Kul med ljusstakarna, de har jag inte i mina kuranter så ett plus i kanten.
Har också en del av hans keramiska alster - skall fota dem så att fler kan få se dem.

Yvonne sa...

Å vad kul med bilder! Tack!
Vasen på bild nummer två längst till höger har jag sett på en loppis i stan. Nu börjar jag bli mer och mer sugen på den. Måste nog kolla om den finns kvar ;-)

Ska jag samla på Bo B, kanske jag måste köpa allt som kommer i min väg... *ler*

Anna sa...

Åh, skoj att se gamla bilder! Kul att Yvonne fick tag på vaserna jag tipsade om, bla en du har på bild här!

Herr Movarp sa...

Carola: Kul, men nu måste du skicka mig lite bilder så jag och andra får se! :-)
Yvonne: Ja, sluta inte samla, detta är ju roligt, ständigt nya BoB-fynd att visa!
Anna: Jepp, det är bra med Form-tidningar, dessutom jättekul att Yvonne fick tag i vaserna!

Carola sa...

Hejsan.
Kolla in på FB så har jag lagt in några bilder från min samling Åsedaglas.