lördag 31 juli 2010

Årets semesterresa till Västerbotten, del 6

En dag under veckan var vi till Sikeå hamn och spanade in "Andra varvet", en loppis som kanske är bekant för er som är Västerbottningar och läser bloggen. Enligt det jag hade hört skulle det vara en ganska stor lokal med goda chanser till fynd, men tyvärr blev jag nog lite besviken, för det första så var hela alltet avverkat på 10 minuter, sen fanns nästan inget att hurra för denna dag, jag köpte iofs 4 st finska Iittala-glas "Gaissa", nubbeglas, men fyndpris var det inte fråga om, 25 kr/st. Dock blev jag glad att hitta dem, trots allt saknar jag fortfarande såna i glasservisen!



Vi besökte några fler ställen längs vägen mellan Vindeln och Sikeå hamn, där köpte jag bl.a. ett grädd/sockerset från Bo Fajans och en fin gammal Marabou Alladin-ask i papper, jag har en större variant sedan tidigare.




De här askarna användes mellan 1939-1964.

1 kommentar:

Susanna sa...

Wow, den där asken är ju stencool!