fredag 18 september 2009

Utvalda fynd



Det har blivit lite intensivt med loppisbesöken sista veckan, jag har haft bil till jobbet, vilket är både bra och dåligt :-)

Jag har hittat några nya och nygamla ställen som jag fyndat på, verkar lovande för framtiden!

Några utvalda fynd från igår då:

1 st Upsala-Ekeby vas, Sven-Eric Skawonius, tyvärr en nagg, men 30 kr kan man väl ge ändå, den var verkligen häftig! Jag hittade en skål i somras i samma serie, men den hade också en skada och kostade lite mycket tyckte jag. Jag ångrar det lite nu...
1 st ISI-vas i en helt otroligt läcker färg, 15 kr
1 st Upsala-Ekeby-kruka
2 panellängder i ett modernt retrotyg

Det var en massa andra prylar med, men detta var gräddan, så vi lämnar resten därhän!

5 kommentarer:

Anna sa...

Du är verkligen bra på att fynda! Gillar tyget väldigt mkt!

Eva sa...

fina fynd, vad kul att få se krukan du skrev om. Gillar verkligen den gröna vasen, superfin

Skaffaren sa...

Det verkar som om man accepterar
naggar i högre grad nuförtiden.

Libby sa...

Jag accepterar nagg. Hellre en vacker sak med nagg än ingen sak/en sak som man får betala en kvarts månadslön för :-)
Fin ISI!

Herr Movarp sa...

Jag håller med det om naggar, är det så pass billigt eller om det är något sällsynt accepterar jag nagg. Jag skulle dock ha betalt en del mer om det inte funnits någon nagg.

Jag tycker det verkar som om många ställen underskattar skicket som prisstyrare, ibland skiljer det inget i pris mellan grejer av samma slag, men där den ena är felfri och den andra full med naggar och krackeleringar. Ibland sänker man priset typ 10-20%, medan jag anser att det borde vara kanske 50% lägre om det är fula skador.