lördag 5 september 2009

En stillsam vecka, men fynd ändå!


Jag var ju ute några svängar under förra veckan, i onsdags till Erikshjälpen och några svängar på Myrorna, så jag tänkte visa fynden lite samlat så här!

På Erikshjälpen hittade jag:

1 st Gefle-tekopp i AU-modell, Anna med några extra fat. Den är inte i toppskick, men åtminstone inte limmad som den jag har.
1 st Gunilla-kruka, Upsala-Ekeby.
1 st katrull Gustavsberg
1 st Upsala-Ekeby-fat "Star" Ingrid Atterberg
2 st tygstycken
ett kuddöverdrag 1950-60-tal
Två gardinlängder 1950-60-tal






Under veckan Myrornabesök hittade jag:
1 st blå glasskål, troligen Bergdala eller Björkshult
1 st skålfat, Upsala-Ekeby, Anna-Lisa Thomson
1 st liten karaff/vas, Sea glasbruk
1 st grön vas, Lindshammar glasbruk
1 st Gullaskruf Vineta-skål i grönt glas, Kjell Blomberg


6 kommentarer:

Libby sa...

Ruggigt snygga blå tyger! Visst är det så att du gillar blått och grönt? Tycker mig sällan se rött glas på din blogg? Eller är det bara en slump?

Herr Movarp sa...

Nej det är ingen slump, men jag gillar även rött glas, det är bara det att jag aldrig hittar nåt...två röda ljuslyktor från Gullaskruf, en röd Fuga och en orangeröd Fuga är allt jag hittat till rätt pris under flera års letande...annars har det antingen varit dyrt eller fel sorts grejer, eller kanske allra vanligast inga saker alls.

A-L sa...

Den gröna vasen var både snygg, rolig och originell. Lite avis. Hmmm...

Janne sa...

Tekstilene er fantastiske. Sukk...

Nusse sa...

Hej!
Alltid så vackra saker. Själv älskar jag tyg, du har möjligtvis inte lust att sälja det blåa bladlika tyget? jag har det i gult och är så förtjust i det. Maila mig isåfall på nusseblogg@hotmail.com
/Ida

Danjel sa...

Hej Benny! Jag hittade en grön Vineta skål/fat på hela 27 cm i diameter. Jag har inte sett en så stor förut, har du det? Tyvärr var det en flisa borta i fotringen men 10 kr tyckte jag den var värd i alla fall. :)