måndag 18 oktober 2010

Då kör vi!

Jag lovade ju att pingla när det var dags med rensningen av grejer på Tradera, så nu då "plingeling". Då kör vi!

Porslinbloggens höstrensning 2010



Jag önskar två saker med den här rensningen, för det första att bli av med alla grejerna eftersom att det inte får plats, vi ska ju renovera mera, och för det andra (nu viskar jag lite) att få in riktigt mycket pengar, denna gången har jag ett mål med pengarna, dom ska gå till en efterlängtad resa som vi bokat in under vintern. Jag och frun fyllde ju 40 år båda två förra året och i år gifte vi oss som pricken på i:et efter endast 16 års förlovning :-)



Vi har dock av olika anledningar inte kommit iväg på någon resa som vi planerade, men äntligen ska det bli av. Varje gång vi åker på en resa väljer vi (vet inte om det är en slump eller) nya okända resmål. Vi åkte till Dominikanska republiken första året det gick specifika resor dit, likaså till Azorerna några år senare, pionjärer i charterresande kanske man kan säga...nu är det dags för ännu en ö-resa, denna gång till kusten utanför Senegal, nämligen Kap Verde. Eftersom hela familjen åker blir det ingen vandring i Anderna eller Safari i vildaste afrika, barnen är lite för små för det ännu, utan ett lagom exotiskt resemål.



Min uppmaning blir alltså, köp, köp, köp :-))

4 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Lycka till, hoppas nu att ni får bidrag till eran resa. Azorerna åkte vi till när jag fyllde 50, så vackert.

trillivippa sa...

Ska in och kika på din Tradera-sida nu och se om jag kan bidra till er semester. ;)

Gila sa...

Härligt med resa. Jag sitter också och letar solresor i dec. Nu ska jag kolla in din traderaförsäljning.:-)

Retrolux sa...

Ha! Inte bara jag som har reklampaus. Hoppas att ni får en kanonbra resa. Jag ska givetvis kolla om jag är köpsugen på något du säljer.