måndag 11 oktober 2010

Att använda Facebook kan vara praktiskt

Jag är ju Facebook-användare sen nåt år tillbaka och använder det till allt möjligt, men en sak som jag kommit fram till är ju att man kan skapa foto-referenser i form av Facebook-grupper med fotoalbum. Fördelen med dessa är att det är enkelt att lägga in foton, man kan tagga dem och dessutom lägga till en beskrivning och kommentarer är möjliga till varje enskilt foto, lite som Flickr (som jag inte använt faktiskt). En annan fördel är ju att man i grupperna kan diskutera och hjälpa varandra direkt, man har ju också tillgång till FB-funktionaliteten med chatt och annat direkt utan att byta program eller webbsida vilket är praktiskt!

Ni kan ju alltid ta er en titt på de två grupper som jag lagt upp så får ni se lite bilder samlat i albumform och dessutom få lite info på köpet! Grupperna är öppna att gå med i, välkomna!



Åseda-glas


Gullaskruf (upplagd igår)

3 kommentarer:

A-L sa...

Jag går med på direkten.

Lybtar sa...

Ja, FB är väldigt bra till många olika saker.
Det är jag, Ramon, som har varit i Ängelholm, Järnvägsskolan. Där läste jag solkurve kursen. På dagarna jobbar jag som arbetsledare på bansidan Drift och underhåll i Gbg. Vi (BBRail) är nyetablerade i Gbg efter att vi vann Sveriges största drift o underhålls upphandling genom tiderna.
Vad jobbar du med??

Herr Movarp sa...

Jag jobbar med förstudier, utredningar inom järnväg, järnvägsplaner mm bl.a. men även med annat inom infrastruktur och miljö.