onsdag 7 oktober 2009

Hemma med sonen

Dagis var stängt och mamma på seminarium, så pappa hade en kvalitetsdag med lillkillen. Vad innebär nu detta? Jo, besök på soptippen, fika på café och loppisbesök som för sonen resulterade i: 1 st brandbil, en brandmanströja, en gorilla med ljud och hjul + en Spindelmannen-papperskorg! Inte dåligt för 30 kr

Pappa då...? Tja, lite blev det, jag har inte så många bilder ännu, men en tysk golvvas (50-60 cm) och ett nätt litet lexikon inhandlades bl.a! Ta en titt på detta inlägget hos 50-talskeramik!



Det blev lite annat med, lite assietter och tefat mm, bilder kommer vid tillfälle!

Idag var jag på Erikshjälpen och strosade runt, hittade lite smått, mer om det när bilder tagits!

3 kommentarer:

Skaffaren sa...

Det är vad jag kallar kvalitetsdag.

Libby sa...

Ja, sannerligen kvalitetsdag. Och sonen verkar redan gå i fars fotsprå :-)

Loppisletaren sa...

Häftig vas! Jag älskar dessa tyska golvvaser! Det spelar ingen roll hur många man hittar, det finns inte någon som är den andra lik! Verkligen kul och jag har börjat bli en samlare...
mvh marie