måndag 31 augusti 2009

Nya koppar i samlingen

Under sommaren fyndade jag några fler Gefle-koppar till samlingen, två st i modellen AU

Ruta grön, utan fat tyvärr och Ruta II som jag kallar den, det verkar finnas två ruta från samma period

Dessutom blev det några Cleotekoppar i modell E, jag hade ju lite delar från Cleo sedan tidigare, kaffekopp, assietter, kaffekanna samt sockerskål och gräddsnipa.

Snart kommer ännu en uppdatering med koppar som jag hittat på Tradera, då blir det bilder på AU-kopparna "Strå" och "Zebra grön" samt E-koppen "Violetta", håll ut!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ahhh, det var du som köpte den gröna zebran på Tradera :) Ser fram emot en fin bild på den!

Herr Movarp sa...

Ja, vi får hoppas den kommer fram hel, det är alltid en osäkerhet med distansköp, som tur är skickas den inte med posten och den är försäkrad och ska vara oerhört välpackad enligt säljaren, så jag håller tummarna. Annars bär det mig emot att betala så mycket för en kopp, men den är verkligen ovanlig så jag gjorde ett undantag!