lördag 15 augusti 2009

IKEA

Idag har jag inte varit på loppis...vi besökte sambons farmor i Västerås och då passade vi på att besöka ett annat IKEA (normalt blir det Valbo),,,

Alla de gånger som vi handlat på IKEA har vi kollat på tyger men aldrig kunnat bestämma oss vad vi vill ha, så mycket att välja på och sån beslutsångest...

Idag kom vi över den. Vi handlade alla tyger vi kollat på. Någonsin...typ.

Jag kan säga att det blev några meter...på sistone har jag blivit så intresserad av textil, jag lånade boken "Tryckta tyger" av Inez Svensson, en av de som startade den berömda 10-gruppen 1970, och den boken är otroligt bra tycker jag! IKEA-utställningen som vi besökte bidrog nog också till den OMFATTANDE inhandlingen av metervara. Nåja, det blev inte så dyrt, nästan loppisklass, det var ju IKEA trots allt, hehehe...

Ps. Om någon vilja sälja boken till mig kan ni väl höra av er, har letat utan framgång hitills! ds...

Inga kommentarer: