fredag 21 augusti 2009

Lite besviken...

Jag började glutta lite under det hemska tyget på sittdynan på fåtöljen igår, det första jag såg var att originaltyget under satt kvar, en liten lapp med OPE dök upp också, vilket var kul! När jag sedan sprättade mot framkanten kunde man skönja originalklädseln, vilket tyvärr inte var skinn som jag hoppades på när jag såg att undersidan var helt original...det var tygklädsel och den var ganska mörkt grön...jag slutade där, ungefär som att inte skrapa sista rutan på en Trisslott, man väntar med spänning på resultatet. I kväll ska jag "strippa" resten av klädsen på dynorna på stolen, då ska jag ta några bilder med så ni får se!

Som om detta nu inte var nog, så verkar det som om mitt "Panton"-tyg kanske är IKEA istället...frågan är nu ställd till Verner Pantons onlinemuseum, vi får se om jag får nåt svar! Snyggt är ju tyget oavsett, men det förtar ju lite av känslan

2 kommentarer:

Simon sa...

Jag tror inte tyget är äkta tyvärr men jag kan ha fel! Panton gjorde ett liknande tyg men i färgerna rött, orange och turkos.

Anonym sa...

Jag hade detta tyg som gardiner tidigare, och tyvärr är faktiskt tyget från Ikea. Ledsen att göra dig besviken :(