onsdag 29 juli 2009

Tulavippan i Gagnef

I förra veckan hann familjen med en sväng på loppis till Tulavippan i Gagnef, det var ett tag sedan sist jag besökte denna gigantiska loppis, nästan alltid värd att svänga in på. Här kan man hyra bord veckovis och det är många som kommit på den idén, borden och hyllorna bångnade av grejer. Tulavippan ligger mycket bra till längs rv 70 mot Leksand, Rättvik och Mora mm.så massor av turister passerar varje dag så räkna med mycket folk!

Fynden lät inte vänta på sig såklart:
Varmvattenkanna och gräddsnipa Gefle, modell AU, blank svart glasyr, samma som min tekanna. Saknas gör nu bara sockerskål med lock! (150 kr, inte så billigt, men eftersom detta är originaldelarna till Zebra-servisen, som kom innan den randiga tekannan och tillbehören så måste jag tycka det är okej...)
Vas av Thomas Anagrius, Kvidingekeramiker, har två sedan tidigare! (10 kr)
Vas/karaff från Eneryda glasbruk, fantastisk färg! (80 kr)
Liten ljuslykta från Gullaskruf (5 kr)
Italiensk 50-60-talsvas (10 kr)
Lila/vit opak glasvas från Ekenäs glasbruk (60 kr)

Min sambo köpte:
Randigt 50-60-talstyg (150 kr)
Mkt grova stickor (50 kr)
+ lite mer som jag inte riktigt kommer ihåg nu...:-)

Inga kommentarer: