söndag 26 juli 2009

Loppisbesök i Västerbotten, del 1

Vi var ju där en vecka, så några besök hann vi med...

Första dagen åkte vi och fiskade i Stenbäcken, lite drygt 5 mil norr om Vindeln, och valde då att åka via Mårdsele eftersom min mor kände till några fasta sommarloppisar där!

Fynden lät inte vänta på sig, först hittade jag några billiga kupolbelysningar i opalglas som jag ska använda i huset, en 20a styck, billigt om man jämför att köpa dom nya, några hundra kr styck.

Jag hittade två delar till till Rudas Kobolt-serie för 50 kr totalt och en UE vas "Tina" av Mari Simmulson samt några Iittala Kekkerit-glas på första stället och en glasvas på fot, likadan som jag hade sedan tidigare, men lila glas, moccaskedar "Inga" från Nilsjohan, ett 50-60-talsdraperi i "Dralon" för ynka 50 kr på det andra stället.


Inga kommentarer: