måndag 27 juli 2009

Bytesaffärer!

Innan semesterresan köpte jag ett gammalt plankgolv (12 m2) för fyndpriset 500 kr. Golvet ska användas till reparationer av andra golv under renoveringen som fortlöper sakta, sakta...

När jag hämtade golvet passade jag på att åka förbi Groa i Wassbo igen, ägarinnan berättade ju att mer saker inkommit till loppisen som kunde vara av intresse! Jag tog med några Rörstrandskoppar som jag köpt dagen innan som jag trodde kunde passa stilen i kaféet, och det visade sig att hon nu även hade en del egna grejer, så jag bytte till mig en liten Gefle-skål och en rolig klöverformad Ekeby-assiett (eller vad det nu kan vara) mot kopparna, sen köpte jag de övriga assietterna eftersom jag ville ha flera! Jag tror vi var nöjda med affärerna båda två!

Är det någon som vet något om Ekeby-assietterna förresten? Känner inte igen dem nämligen...


2 kommentarer:

Libby sa...

Ja, visst är det kul att byta? Bytte själv med min vän Anneli, två stringhyllor mot två vinröda emmor. Båda nöjda.

Herr Movarp sa...

Jag brukar byta ganska mycket i perioder, speciellt med koppar som jag samlar på, perfekt sätt att få nya saker utan ytterligare kostnad!