söndag 26 juli 2009

Loppisbesök i Västerbotten, del 2


Vi hann med några besök till, lämpliga när vi passerade förbi till andra mål.

Ett av ställena ägdes av några bekanta till mina föräldrar, inga stora fynd, men en trevlig svensk glasvas för en 10 och några glassar blev facit! Jag återkommer om glasvaser i ett senare inlägg!

På det andra stället, en antikloppis i Rödåsel mellan Umeå och Vindeln, hittade jag ett fat i samma serie "Tina" som jag köpte några dagar innan, jag kunde inte låta blir förstås...det blev även ett finskt glas från 1950-talet (har ett likadant och tycker mig komma ihåg att det är Tapio Wirkkala som ligger bakom). I uthusboden blev det flera fynd, som inte blev sämre av att jag fick dem på köpet, 4 st Rörstrand-tefat "Florentin", samt en svart Ceylon-assiett! Dottern fick en 50-eller 60-tals-handspegel i plast, mycket tidsenlig, ska fota den senare!

Tyvärr var bilderna på prylarna så dåliga att det inte var mycket att visa...men jag återkommer med reportage kring prylarna senare!

Inga kommentarer: