tisdag 1 maj 2012

Fika på första maj

Ja, det kan man väl få göra, även om barnen är ute och leker och frun på jobbet, eller kanske just därför, lite lugn, ro och kaffe med dopp är ju aldrig fel :-) Jag läste att Kerstin hade gjort Milanostänger och blev så grymt sugen på just precis det, trots att jag aldrig smakat det tidigare :-) Det var lite pill såklart, och de kunde nog blivit finare, men smaken var det inget fel på kan jag säga, rekommenderas definitivt! Receptet hittar du här!

Milanostänger, med citrondoftande mandelfyllning
Blev hyggliga på första försöket...
Ändå lyxigare när man kan servera på Furuvik :-)
Denna vackra Furuviksdekor...suck...
Fågelperspektiv!

5 kommentarer:

DeBeer sa...

Tyget var inte fyskam !!! Jättesnyggt, skulle inte tacka nej till en meter eller två! Är det nytt eller gammalt?

Jesper sa...

Så snyggt porslin! Sällan jag ser detta ute på mina rundor, men skulle man hitta det så skulle det förmodligen vara riktigt dyrt.
Får njuta av andras Furuvik istället så länge.

Visst blir fikat godare i vackert porslin?

Unknown sa...

Fantastisk nydelig det blå stettefatet.
Klem, Drude

Kerstin sa...

Vad roligt att du testade receptet!

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Vilken pyssel-Pelle du är :)
Blev också sugen på att baka nu. Kanske ska bjuda på kakor i butiken i morgon...