torsdag 3 maj 2012

LIte grejer som jag inte visat...

De här kopparna fyndade jag ett större antal av nyligen. Loppisen hade ingen koll på vad det är, annars hade priset nog varit annorlunda. 16 av de vidare kopparna och 7 st av de smalare, många extra fat och en mindre trave assietter ingick. Jag vet inte om jag ska ha kvar dem, vi får se hur det blir, kanske får jag tanken på att starta ett kafé :-) Ja just det ja, kopparna kommer från Gustavsberg och modellen heter SA. Stig Lindberg är formgivare.

Tyget som ni ser i bakgrunden är två kortare gardinlängder i ett relativt tunt konstmaterial. Jag tyckte om mönstret så jag köpte dem även om jag inte tror att de passar i nåt fönster hemma, de är allt för höga!

Jag hittade också några fler bestick med nylonskaft, toppfina i skicket!


3 kommentarer:

Skaffaren sa...

Snygga somriga gardiner!

maria sa...

Jag gillade kopparna! Vita och fina liksom..
Du, har du hört talas om någon servis från Gustavsberg som heter Bägare? En kompis är på jakt efter såna delar, men vi hittar inte den någonstans..

Anonym sa...

Snygga färger på gardinerna!