tisdag 10 maj 2011

Några fynd kanske..?

Små fynd, småpengar.



De här grejerna hittade jag för lite kaffepengar för ett tag sen. Den lilla skålen är dansk, gjord av Søholm stentøj på Bornholm, har en del andra föremål därifrån som jag nog visat tidigare. Dansk keramik är fortfarande relativt billig här i Sverige, man får fina saker för småpengar, det gillar jag :-)






Den lilla vasen med nummer 2027 kommer från Upsala-Ekeby och tillhör serien Västkust av Ingrid Atterberg. Enligt UE-boken finns den även med dekoren Jasmin.




Efter en tid med väldigt få loppisbesök känner man sig nu rätt sugen på lite mer loppisar, nya fräscha ställen och massor av kulor att handla för...tur att sommaren är på väg med stormsteg och därmed alla sommarloppisar :-)

3 kommentarer:

TUSEN VASER sa...

Håller med! Jag har också loppis-abstinens, nu är det dags att ge sig ut på jakt. Den lilla Ekeby-vasen är jättefin!

Yvonne sa...

Din skål verkar vara formgiven av Maria Philippi :)

Retrolux sa...

15 kr för västkust-vasen?!

Vilket fynd! Har länge funderat på att köpa delar ut Västkust men inser att jag skulle bli fattig(are) på kuppen så ännu har jag låtit bli.

Men för 15 kr skulle jag definitivt slå till!