fredag 20 maj 2011

Koppar som jag inte har - del 2

Denna gång tänkte jag fortsätta med Gefle-koppar, det finns ju så många som jag samlar på :-)

Modellen heter E och är formgiven av Skawonius, utom kannorna som Maris formgivit!



En sådan Cleo söker jag, fast den ska vara svart som kanna och tillbehör nedan. Jag söker även kanna med tillbehör, samt lock med blå knopp till sockerskålen.






Amarant, tekoppar sökes, likaså kanna och tillbehör


Söker tekoppar och kaffekoppar, gärna flera


En Delila saknar jag också, har nåt kaffefat, men vill ha både tekopp och kaffekopp!


Saknar en hel Pärlhyacint, min är sprucken nämligen...


Kan även tänka mig flera Crocus, de är så fina!


Det jag söker är en kopp som heter Polar, i detta fall är det fatet som har Polarmönstret, koppen heter Spinett, men den har jag redan.

Det finns en hel del andra som jag inte heller har, men jag har ju inte ens bilder på dem, så det är svårt att visa :-)

Inga kommentarer: