lördag 28 maj 2011

Loppisfynd i torsdags...

Jag har inte riktigt hunnit med att blogga sista dagarna, dessutom har Blogger varit knäppt i flera dagar, det är först idag som det verkar funka utan störningar...men, men, nu har jag samlat mig och fotat lite från en runda på hemvägen från ett kundbesök i torsdags. Jag gillar Sandviken, där finns det fortfarande riktiga loppisar med fyndiga priser :-)





Ett litet lövfat av Marianne Westman för Rörstrand och 4 st Siam-fat från Gustavsberg. Jag har nu 10 st, men inte en enda kopp...


En lite senare kruka, godsmärkt "Made in Japan"


Ett stort Teema-fat/form, en liten Gustavsberg "Pastell" skål/fat och en miniatyrvas från HAK (Herman Kähler).


En vas som kan vara relativt nytillverkad, eller tysk, den har i alla fall en godsmärkning som är otydlig...Karaffen kommer från Ekenäs glasbruk.


Fyra teglas från Iittala, en serie som heter Paula och gjordes 1977-89 (med handtag från 1979), som vi har sedan tidigare, arvegods, men det går ju sönder efter hand, så det är ju bra att man hittar några nya!


En lite rolig bok, Villabyggarboken från 1966. en del kul bilder och reklam, kommer vid nåt tillfälle senare!

Utöver de delarna som har egna bilder, ser man 7 st Gefle-assietter modell KB i Manganiaglasyr, en st Atos-assiett, ett Astra tefat och ett Smaragd tefat.

2 kommentarer:

ordningsfrun sa...

Tittade lite extra på det rosa fatet, då jag tror att det är släkt med ett fat som jag har. Visst är det rätt likt? http://ordningsfrun.blogspot.com/2011/02/veckans-fynd.html

Är du säker på att det är Marianne Westman? Jag fyndade det på Tradera för 39 kr :)

Herr Movarp sa...

Jag köpte mitt första MW lövfat för 30 kr, detta gav jag hela 8 kr för :-) Jag ska visa båda senare!