lördag 26 februari 2011

Mer Hjördis på sideboardet

Jag slängde fram lite Röda Band och Bengali på sideboardet, vissa delar är som ni ser gjorda på samma modell.






Bengali är grymt snygg med sina färger, den kom 1956!



Den svartgula vasen är JIE och signerad KIKI. Har forskat i det men inte hittat formgivaren. Jag vet att det finns en hel del olika föremål,vaser mm i liknande dekorer med samma signatur.



Stringskålen med plastband är fin tycker jag, det är ett fynd från Nora-resan i somras!

3 kommentarer:

khina sa...

Kan bara säga - Snyggt! Bengali är ju underbar både i färg och form.

Elisabeth Blom sa...

Det står en fin vas till hö på den sista bilden Den är gul och svart randig. Vad är det för någon? Har en liknande vet ej inget om den. Vore tacksam på svar.
Mvh Elisabeth

Herr Movarp sa...

Den kommer från JIE och är signerad KIKI. Det är troligen dekormålaren, jag har inte lyckats reda ut vem som är formgivare till vas och dekor, det finns flera olika varianter av denna. Jag har sett såna med och utan hänkel, samt i flera färgkombinationer.