tisdag 2 februari 2010

Upsala-Ekebykeramik, en liten uppdatering

Jag har fått tag i några grejer på Tradera till bra priser som kan vara kul att se. Den första vasen hade jag sedan tidigare, nr 5044 M, formgiven av Hyunsun Rhee. Till skillnad från den tidigare som har flera naggar, var denna helt felfri, sen blev den oförskämt billig, 5 kr... :-) Om det är någon som vill ha en den "gamla" vasen så är det bara att höra av sig, ni får hämta eller betala frakten själva ;-)




Även denna vas, nr 5064, i serien "Diagonal" av Hjördis Oldfors fick jag för en spottstyver, hela 12 kr gav jag för den...visserligen hade den en mycket liten nagg, men den är fin ändå. Nu mer kan man ju köpa grejer på Tradera och få dem skickade till rimliga priser, så då blir inte det avgörande för köp eller ej.




Jag har ännu en till Oldfors-pryl att visa, men den återkommer jag till eftersom jag inte fått den skickad ännu :-)


Kan ni gissa..?

Inga kommentarer: