söndag 2 augusti 2009

Utställning i Leksand





I onsdags skulle vi åka till Orsa för att besöka björnparken med isbjörnarna Wilbär och Eva, då propsade jag givetvis på att se utställningen på Leksands konstmuseum med Marianne Westmans porslin och keramik efter ett tips från Kerstin. Själva utställningen var lite av en besvikelse, känner man till lite om hennes produktion var det inte direkt några nyheter, inte var det heller mycket, bara ett enda rum...dock lyckades jag att övertala personalen att kopiera ett stort antal produktblad mm som fanns att skåda i utställningsrummet, bara detta var värt hela besöket för mig.. :-)
Några bilder tänkte jag dock kunde passa!

3 kommentarer:

Libby sa...

Tack för titten! Vad grotesk Mon Amie ser ut som jättekarott. Den dekoren passar bättre på små kaffekoppar. Ler litet åt hur du tvingar personalen att kopiera produktblad åt dig. Klart junkiebeteende. :-)

Herr Movarp sa...

Hahaha...faktiskt frågade jag snällt om det fanns nåt sätt att ta del av detta material, förklarade lite hur ovanligt det är att hitta sån information, sen erbjöd dom sig att kopiera! Jag tänkte att dom kanske hade grejerna digitalt så dom kunde skicka, men det var Rörstrands museum i Lidköping som gjort utställningen och lånat ut föremålen!

johnna sa...

Hej

Jag är på jakt efter en barnservis från rörstrand som jag har för mig visades på den där utställningen. Det är en talltik med en stor fågel, en tallrik med en stor fisk och en barnmugg med en fågel på. Jag vet inte vad servisen heter, om du har kvar materialet från utställningen hoppas jag på att den finns med så jag får veta vad den heter.

Hälsningar Johanna