onsdag 19 augusti 2009

Tredje inlägget från igår får vänta lite...

...jag ska skanna lite bilder först. Dessutom måste jag berätta en historia om ett försvunnet fynd som kom till rätta!



Förra veckan var jag in på Myrorna två gånger och tittade på ett tyg som jag kände igen, men inte kunde placera. Snyggt, men färgstarkt och lite dyrare än jag brukar köpa för, så jag avstod. Sen letade jag efter nåt på nätet, hamnade i en butik där jag får se tyget, citat: "Verner Panton, 1963 - SÅLD"

Ahhh säger jag, men beslutar mig för att kolla i måndags, då var tyget givetvis borta...två gardinlängder Panton-tyg för 100 kr, borta. Suck.

Idag var jag in på Myrorna på lunchen, gissa vad som hänger där igen? 2 längder Panton-tyg...samma tyg ska jag tillägga, det fanns en skada som jag kände igen. Hur går detta till??? Tja, jag kan bara gissa, någon köpte gardinerna innan helgen, såg inte skadan, upptäckte den hemma och gick tillbaka med längderna? Kanske? Vem vet...inte spelar det någon roll, jag la tyget i "in-korgen", betalade (efter lite prutande) och gick tillbaka till jobbet. Nu sitter jag här och är nöjd!

6 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Har läst en del i din trevliga blogg och ser att du är verkligt kunnig om exempelvis glas. Det är kul att läsa och lära här! ;-)

Jag lade ut en bild på några glasskålar i blått i min blogg tillsammans med en fundering. Har du någon tanke? Om du har tid att titta förbi! ;-)

Libby sa...

va! Prutade du hos Myrorna? Kan man det? FÅR man det? :-)

Herr Movarp sa...

Jo, det får man om man tycker att de prissatt fel, dessutom var det en skada på tyget som prissättaren missat helt klart, antagligen missade den som först köpte skadan med. Jag däremot granskar noggrant :-)

Kan man pruta i butik? Svar ja, man kan alltid pruta, även i en vanlig skobutik eller liknande, om man tycker det är för dyrt! Ska man alltid pruta? Nej, man bör ju inte pruta bara för prutandets skull som vissa gör.

Re-dizain sa...

I det tyget har jag klädd en karmstol som jag köpte på Ikea 2001 tror jag. Det är väl ikeas version av Pantons mönster dock tyget är nytillverkat. Men vem bryr sig det är skitsnyggt:)

Herr Movarp sa...

Jag misstänker också det...det var en av anledningarna till att jag inte köpte det först, det kändes för nytt...dock sitter det en sån remsa för Kirsch-krokar som ser lite gulnad ut och gardinerna är korta som en del äldre jag sett. Jag ska mejla Panton-siten och fråga!

Tant Grön sa...

Jag har också det där tyget, hittade massor på Myrorna, men jag kan inte hitta något som ser lika dant ut på Pantons sida där de visar alla hans verk.

http://www.vernerpanton.com/vp_fabric/fabric.html

Men vad gör väl det, snyggt är det i alla fall, och mycket tyg har jag, hoppas att det räcker till att klä om soffan elelr nåt :-)