lördag 29 augusti 2009

Trevliga stadsdelsloppisar



Jag gillar de där loppisarna där man aldrig riktigt vet vad man kan vänta sig, ena gången är det bara rent skräp, andra gånger fantastiska fynd. Idag besökte vi en sån loppis i området gamla Herrgården i Falun, som vanligt var det varierande kvalitet, men en del roliga fynd gjordes! Jag har inte fotat så mycket, så vi börjar med lite miljöbilder och ett roligt fynd och återkommer med dagens fynd, då blir det också bilder från morgonens tur till Timmervägens loppis och några bilder på soffan som nu kommit hem!



Bilden ovan visar en rolig tallrik, vi köpte några rostfria skålar för en tia styck och när jag frågade vad damen som sålde vad hon ville ha för 3 st, så sa hon: "Dom får ni, jag måste rensa bort en massa, så allt jag blir av med är bara skönt!"

2 kommentarer:

Skaffaren sa...

Du måste ha en makalös förmåga att charma säljarna!

Herr Movarp sa...

Hahaha..nja, jag tror mer på det som en bekant sa, "Du har sån där Alexander Lucas-tur"...du såg väl den där historien om tyget på Myrorna? Totalt osannolikt att någon skulle lämna tillbaka en köpt vara och att jag fick möjligheten igen att köpa det.