fredag 21 maj 2010

The Photographer, The Model and the Fika

Idag hade jag besök av en fotograf och en modell, Marit. När Falukurirens "Pralin" besökte oss här hemma för ett reportage blev fotografen Ryan Garrison så förtjust i vår hemmiljö att han gärna ville återkomma när han fick en möjlighet för att göra en fotosession. Temat för sessionen var "på väg att resa" och ingår i en serie med flera sessioner med olika modeller i olika miljöer för en amerikansk beställare, denna session skulle vara "second hand"-stuk i en lite shabby miljö, vilket ju passar i delar av huset här hemma :-)

Ryans bilder kanske jag kommer att visa i någon form framöver, men de ska publiceras först för beställaren. Jag var inte med under hela sessionen, så det blir lite av en överaskning för mig med när bilderna hamnar i "sitt sammanhang"!







Efter sessionen bjöd jag på lite fika!

5 kommentarer:

Libby sa...

Ruggigt snygg fåtölj!

SaraMay sa...

nämen, det är ju marit ju! kul!

Herr Movarp sa...

Libby: Jepp, min favorit och Venches med...tyvärr har fjädringen gjort sitt, så den måste renoveras...tyget är så snyggt, men det blir svårt att hitta ett likadant...

SaraMay: Jepp, jag glömde skriva det...hon skulle också vara med i NollTvå som kommer i dagarna, känner du henne?

Marit sa...

Härligt! Jag blev jätteinspirerad av både din porslinssamling och er "shabby" heminredning. Det var jättekul att vara där och fota!

Carina sa...

Superspännande!!!