måndag 11 januari 2010

För några stackars kronor...

...kan man få en del grejer...den eviga frågan är väl om man behöver allt...

Första arbetsveckan innebar lite fynd med låga priser!

Vad sägs om:

1 Pippi-vas, Kosta, 10 kr
3 st små likörglas eller liknande, 5 kr/st
1 st vinglas Marski, Iittala, 5 kr
1 st selterglas, Skruf, 5 kr
1 st kaffekopp Emma, grön, Gustavsberg 30 kr



1 st form Rörstrand Meny, 10 kr
1 st kastrull utan lock, Gefyr, 2 kr
1 st platåtallrik Gustavsberg, 50 kr (lite dyrt, men jag summerade inköpen ovan och kom fram till att den kunde få kosta det :-))



1 st kruka Upsala-Ekeby, Lansett (Anna-Lisa Thomson), 15 kr
1 st kruka Rörstrand (stämplad Rörstrand, därför köpte jag den), 10 kr
1 teakbricka, 5 kr
2 st ljusstakar, 5 kr/st
1 st ej ännu identifierad vas, 20 kr



En mjukstart på året...men som sagt behöver man allt man köper, eller köper man bara för att man kan fynda? Det är dags att ställa sig den frågan när man svämmar över hemma kanske...vad säger läsarna?

14 kommentarer:

Yvonne sa...

Oj oj oj vad du fyndar hela tiden! Och vilka priser!!!

Blomkrukorna var jätte fina!!!
Köpt också en Pippivas i helgen, tror jag har i alla fall 3 nu. Kanske det får räcka. Men som du säger jag kan inte lämna kvar ett fynd. Men tyvärr har jag svårt att sälja sedan. Kanske därför jag har 2 Pippi ishinkar t.ex. Vad jag nu ska med två till *skakar på huvudet*

UpsalaEkeby sa...

Lancett-krukan behöver du definitivt :)

Riktigt snygg!! Hade passat med min samling :)

Herr Movarp sa...

Yvonne: Du är inte värst. Jag har 5 st ISI-ishinkar...3 Fuga...osv...jag samlar på mig allt som jag vet är ett fynd,,,men jag har i alla fall förmågan att sälja grejer när det svämmar över. Jag har räknat ut att jag får tillbaka 3/4 av pengarna jag lagt ut på loppisköp under 1 år genom att sälja 3-4 gånger om året på t.ex. Tradera. Då säljer jag kanske totalt 10-20% av de grejer jag köpt...vilket gör att mängden hemma växer hela tiden...

UE: Ja, den gillade jag med!

Libby sa...

Jag har börjat LÄMNA KVAR saker! Ser det som ett steg i min personliga utveckling, och ibland känns det nästan lika bra som när jag gjort ett fynd.

Helena sa...

Emma-koppen med fat var ju ett jättefynd. Jag har EN grön kopp med två fat. Och det var betydligt dyrare än det du fick ge har jag för mig. (Dottern heter ju Emma och nördig som jag är har jag bestämt mig för att försöka samla på det porslinet till henne.....)

Maud/En bok om dagen sa...

Den där formen skulle i alla fall jag också ha tyckt mig behöva, om jag hade snavat över den! ;-)

Handlar gör man väl mest för att man inte kan hejda sitt ha-begär. Vem behöver egentligen så mycket prylar som vi alla har i skåpen..? Inte just någon, skulle jag vilja säga. Men kul är det! ;-)

Herr Movarp sa...

Helena: att jag inte kom ihåg det! det var två koppar till salu, tyvärr var den andra borta redan igår när jag var in på Myrorna...samlar du på dom bruna med? jag har minst 10 extra fat av dom....

Johanna.B sa...

Vilken kul blogg du har. Muggen med gröna blommor är ju helt underbar. Önskar jag kunde hitta så fina saker till så bra pris också! :)

Kram
/Johanna

Herr Movarp sa...

JohannaB: Tack, det är kul att skriva om sånt man älskar!

Anonym sa...

Platåtallriken hade jag också köpt - jag har två likadana fast gula som har kostat runt femtiolappen styck, men man ser dem ibland i fina antikaffärer för ganska många hundralappar. Du vet säkert att den är från 1953 och av Stig Lindberg.

/JJ

Herr Movarp sa...

JJ: Jepp, modellen heter ST (samma modell som delar till Colorado-servisen). De finns i min Gustavsbergs-katalog från 1962.

Anonym sa...

Fast både färgerna och årtalet stämmer bättre med Pastellaservisen som även den innehåller ST-delar.

/JJ

Loppisletaren sa...

Samlaren i mig "behöver" mycket...förnuftet kämpar emot...Vem som vinner, det vet man aldrig...

(förmodligen samlaren eftersom skåpen är fulla...)

Herr Movarp sa...

JJ: Exakt, Pastella stämmer bra, glömde ju skriva det! De finns i ljusgult, ljusblått och ljusgrönt. Ska leta på bilder och lägga in!