söndag 28 augusti 2011

Hur kunde jag glömma denna i rapporten?

Detta är ju inte en sak man ser varje dag, ännu mer sällan en sak man fyndar!




När jag hade varit på Lions loppis i Bäsna såg jag en skylt några hundra meter ifrån Konsum och svängde in direkt, det var några grannar som tillsammans hade ställt upp några bord på gården. Det var inte så mycket att se, utom just denna som lyste som en juvel i urberget! En underbar tekanna (eller är det kaffekanna?) Blå Eld från Rörstrand. Jag som inte ens har en kopp...

Skålen som ingick hade visserligen en nagg, men vad gör väl det.. :-)

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Det där är tekannan. Kaffekannan är högre och har inte riktigt samma form.

Herr Movarp sa...

Jag misstänkte det, tyvärr hade hon inga koppar, det hade garanterat varit rejält fyndpris på dem med :-)

Jeanette Linnea sa...

Hej!

Jag gillar verkligen att läsa din blogg då vi har samma intresse. Titta gärna in hos mig! Mvh/Jeanette Linnea med shopen www.linneashemochpresent.se

form55 sa...

Jag har sett en sådan på loppis en gång. 500 kr ville de ha för den.

trillivippa sa...

Blå eld brukar man sällan kunna fynda och jag vill knappt veta hur lite du fick ge för den, kommer bara bli avundsjuk då. ;)

Herr Movarp sa...

Sjukt nog fick jag ge endast 50 kr, inkl sockerskålen .-)

Christin sa...

Hos mej syns inte bilden förrän jag får upp kommentarerna men vilket superfint fynd du gjorde . Fugorna och annat i förra inlägget var ju verkligen inte illa dom heller.
Du är en riktigt proffsfyndare !

monamie ny blogg! sa...

50 kronor för kannan!? vilket vrakpris! Grattis från mig! :-) underbart att man faktiskt kan göra såna fynd ibland. tallrikarna brukar vara lättare att fynda. servisen funkar nog att fynda ibland just för att de faktiskt inte är märkta "blå eld".

trillivippa sa...

Gaaah, jag sa ju att jag inte ville veta! Nu BLEV jag galet avundsjuk! ;)

sandra sa...

Oj oj vilket fynd! Grattis! I våras fyndade jag skålen, med en klappt synlig nagg för en femma! :)