söndag 21 november 2010

Julsaker!

Ja, nu är det dags, alla loppisar erbjuder julsaker i drivor, det gäller bara att hitta godbitarna!

Veckans julsaker blev följande:









Jag hittade dessutom en till ljusstake idag, så nu har vi 5 st, en bra början om man vill fylla alla våra fönster :-)

Jag vill också göra en efterlysning i samband med detta skulle jag vilja efterlysa ljusmanschetter i glas, tillhörande serien Reffla, jag ska göra ett eget inlägg om detta med bilder, men under tiden kan ni ju fundera lite om ni har randiga glasmanschetter hemma som ni gärna vill bli av med :-)

9 kommentarer:

precis en sån sa...

Riktigt snygga ljusstakar! Känner igen dem... Fåglarna har tyvärr fått nya stjärtar men de är ju fina med påskfjädrar. =)

Randiga Tråden sa...

Förpackningen är så vacker.

Herr Movarp sa...

Carina: Jo, jag vet, jag har ett större gäng med original"fjädrar" sedan tidigare, men för en tia stycket så... :-)

BrittMarie: Jo, det var den jag föll för, vet inte om vi kommer att använda den, men förpackningen var så snygg att jag köpte ändå!

form55 sa...

Julsakerna brukar vara enormt populära. Inte ovanligt med 100 meter kö på vissa ställen. Skall man vara först så räcker kanske inte tre timmar i kön.

Herr Movarp sa...

Ja det är sant...jag ska ev. på två ställen nästa helg där de inte plockat fram grejerna än :-) Där lär det bli kö enligt en av föreståndarna trots att det inte är storstad :-)

nina sa...

Köpte igår två av den övre elljusstaken som du köpt. Mkt nöjd. Himla fina. Men vill gärna ha fler. Men det kommer nog.

TUSEN VASER sa...

Jag hittar aldrig några fina här i Stockholm, bara fula vita med plastunderede. Måste nog ge mig ut i landet för att hitta roliga julsaker! Dina fynd är jättefina!

trillivippa sa...

Supersnygga elljusstakar, särskilt den översta! Gillar de här gamla, blir så mysigt sken. :)

nina sa...

Cinna, det finns i Sthlm också. Jag köpte mina två av den övre sorten i Sthlm. Men efterfrågan är nog mkt större så man måste vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag ramlade över mina när de plockade fram dem...