fredag 28 maj 2010

Inte Tulavippan men bilskroten!

Min loppisrunda på eftermiddagen idag blev inställd efter ett tips från en bekant att en VW Golf i fint skick hade kommit in på bilskroten. Min gamla trotjänare är inte i bästa skick och behöver verkligen en insats...rostig som få, går sisådär...

Riktiga fynd blev det:

2 st framskärmar, i princip rostfria
1 st tändspole
4 st golvmattor i gummi
1 st komplett luftintag med styrning och nytt luftfilter
1 st lås till bagagelucka
1 st bilstereo Blaupunkt
1 st radioantenn
1 st torkarmotor till bakrutan
1 st kupéfilter
4 st nya tändstift
1 komplett fördelarsats med tändkablar

Summa : 350 kr...

Det är helt sjukt hur billigt det är om man själv skruvar ur grejer ur en bil som denna, skulle jag köpt alla dessa delar nya så handlar det om åtskilliga tusenlappar!

Jag ska åka tillbaka för att skruva loss delar av inredningen och frambromsarna + kanske lite till vid tillfälle...2 framstolar och komplett baksäte får jag ta för 350 kr...det som sitter i min bil nu är helt nedslitet och trasigt!

Nu ska jag bara anlita någon som vill laga rosten...finns det några frivilliga? :-)

1 kommentar:

Libby sa...

2 st Gullaskruf-vaser eller 1 st torkarmotor - tänk, till och med på skroten vet du hur man hittar fynden. :-)