måndag 17 maj 2010

Gratulerer med dagen!


Alt siden vi bodde i Norge for snart 10 år siden har vi feiret denne dagen på en eller annen måte! Slik som normennene feirer bursdagen sin, slik ønsker jeg att vi også skulle feire her i Sverige! Når jeg jobbet på et konsultfirma utenfor Oslo, pleide jeg og en mye mer naturalisert herre fra Sverige å stoltsere med svensk "nasjonalkake", svenske flagg og slike ting, alt for federnelandet :-). Vel, det var oppskattet, men feiringen var ikke helt den samme som den norske...

Denne dagen kommer Norges flagg alltid opp vid huset vårt for å feire de trivelige årene i Oslo med koselige loppemarkeder vår og høst, skolekorpsene som spiller på Karl Johan på nasjonaldagen og de andre minnene fra en tid i "exil".

6 kommentarer:

Cicci sa...

...är det en Emaloxskål, den blå..?

Libby sa...

Härligt norskt inlägg! Wow!

Janne sa...

Håper dere hadde en fin 17.mai-feiring også i Sverige! :-))

tidsrommet sa...

Hurra! Hurra! Hurra!

Herr Movarp sa...

Cicci: Den är omärkt, men mitt svar är nog ja i alla fall, har inte hittat något som skulel tala emot :-) Jag har en större grön variant också, den är dock lite mer repig än denna...

Libby: Jepp, kul att tillämpa språkkunskaperna ibland!

Janne: Det var ett stilla firande i år, mycket att göra gjorde att festen uteblev...men det kommer fler år :-)

Basse: Det är jag som ska säga hurra! :-)

Erica sa...

Jag firade min 5:e 17. Mai här i Oslo nu och jag blir bara mer och mer glad i den dan :-) Tyvärr var det inte så bra väder, men massa glada folk ute ändå. Jag är ganska sugen på att skaffa mig en bunad, synd bara att de är så otroligt dyra.

Mycket fint norskt porslin du har förresten :-) Og veldig flink til å skrive på norsk ;-)