måndag 11 maj 2009

Den fortsatta rundan under lördagen

...bjöd på en del kul! När vi åkte hem från Elsborg, barnen var trötta och hungriga, så stannade vi på vår lokala affär, där visade det sig att Röda Korsets lokala avdelning hade en liten basar och loppis. Hittade jag nåt då? Jo...en Rörstrandsvas "Sarek" som var naggad i nederkant, men för att stödja den goda saken köpte jag den, priset var inte heller avskräckande, 5 kr...

Efter lunch åkte jag för att hämta Kronjyden-servisen på Elsborg, jag lämnade den eftersom den var så tung att bära, och det var då jag fyndade stolarna och tekopparna Groblad utan fat...jag hade missat två gator visade det sig...kl. var 13.30 men ändå kunde man fynda!

Jag packade in allt i bilen och åkte vidare på min planerade runda, sent eftersom alla loppisar började kl. 10, men jag tänkte att det kunde vara kul att se i alla fall! Vid Slätta centrum höll många säljare på att packa ihop, med massor av grejer kvar...jag köpte 4 Bo Fajans-tallrikar av en säljare som reade ut rubbet, sen åkte jag vidare...


Inga kommentarer: