onsdag 27 maj 2009

Lite fynd sedan sist

Inga loppisrundor blev det under helgen, men jag hämtade hem en efterlängtad kaffekanna som jag köpte för länge sen på Tradera, men bad min bror hämta där han bor, bortglömd och saknad så kom den äntligen "hem". Jag har ingen bild nu, men det kommer!

Under veckan har jag gått lite på Myrorna mm och hittat en del saker, en lista och bilder kommer! Under tiden får ni se lite bilder på mina föräldrars ena toalett i originaluförande! Vi har övertalat dem att inte göra vid den utan behålla det enda kompletta rum som finns kvar av husets ursprungsinredning från 1978...visserligen lite väl mycket nostalgi, men ändå...hehehe...




6 kommentarer:

johanna sa...

Tjusigt, är nästan identiskt med min farmors badrum från 60-talet. Där är hela husets inredning i original ;o)

Libby sa...

Ni tvingar dem alltså att ha kvar detta? Schyrre!

Madame Inredning sa...

Haha. Men usch. Ja, kult är det verkligen. Det där var verkligen retro, på gränsen till gräsligt!

Herr Movarp sa...

Ja, dom har ju tvingat mig at gå in där varje morgon under min uppväxt så... ;-)

Nej, skämt åsido det får väl vara kvar så länge det funkar och håller tätt, det är lite kul att något finns kvar, deras sovrum med gröna medaljongtapeter åkte först, "röda rummet" med tapeter i chokladbrunt och blommor i gult, orange och rött, med röd heltäckningsmatta var ju inte heller så kul att visa upp, mitt och brorsans rum med brunrandiga efter det...sen har ju kök och hall samt stora badrummet gjorts om, vissa delar mer än en gång.

Gitte sa...

Tapeten är HELT UNDERBAR!! =)!

Sanna sa...

Denna tapet och det gröna badrums"porslinet" har mina föräldrar kvar ännu utav egen fri vilja =) hihi..