söndag 4 april 2010

Fynd från veckan innan påsk

Veckorna före påsken hade jag bilen till jobbet, så då passade jag på mer än vanligt att stoppa till på olika loppisar dit jag inte kommer normalt...jag visade ju lite från min runda i Järbo där jag fyndade en hel massa, likaså från Sandviken som man passerar på vägen. Sandviken passerade jag flera gånger under förra veckan och i början av påskveckan, och jag kollade även in på några mer "långväga" ställen i Gävle som Röda korset i Bomhus.

Fyndlistan då...

1 st Gabriel jul-ljusstake



1 st Kastehelmi tallrik i brunt glas



2 st Gefle-fat
3 st Rörstrand-fat
1 st liten UE-vas
1 st teakbricka från Karl Holmberg (ja det är en likadan som förra veckan)



2 st Steningekrukor (Bo Fajans modell Eleganta - läs Blomkruksskolan) och två passande svarta fat



1 st Gefle skål M12 av Lillemor Mannerheim




1 st lite gulbrun bulbvas
1 st signerad blå Holmegaard-vas, Per Lutken



1 st UE-kruka, tror denna är formgiven av Ingrid Atterberg



1 st koboltblå Elme-vas



1 st fat från Upsala-Ekeby, av Mari Simmulson



Ps. Rapport från "antikmässan" i Falun kommer senare ikväll!

1 kommentar:

TUSEN VASER sa...

Oj, spännande med Antikmässan i Falun! Men dina fynd på bilderna går inte heller av för hackor:)