tisdag 6 april 2010

Bordsservis BT av Berit Ternell


Jag gillar Berit Ternells bordsservis av modellen BT, helst denna dekoren "Palace"

Dekoren finns också på kaffe-och teserviser i olika modeller och färger, men så vitt jag vet finns bordsservisen enbart med gult färgband! Jag har samlat på mig lite delar även i denna servis, den senaste såg ni i förra inlägget från antikmässan i Falun.



Den andra varianten, Marguerite, har jag aldrig sett tidigare, men den är också fin!



Uppdatering: Tack till den lycklige ägaren av dessa Marguerite, Webrik!

3 kommentarer:

Skaffaren sa...

Det ligger lite servisdelar på ett av mina blogginlägg för idag.
Välkommen att titta.

Anonym sa...

"Pallas" dekoren blir man så lycklig av att se =) Formen på tillbringaren är inte fel den heller =)
//Webrik

Karro sa...

Tack för dina kommentarer!

Jag hade inte kopplat att det var Stig Lindberg. Letade runt lite när jag köpte fatet, men hittade inte så mycket då. Så tack för hjälpen! :)

Ang. de lila glasen så har jag sett några av tillbringarna du nämnde, men ingen i samma färg som mina glas.. Jag hade ingen aning om vad de hette, så tack igen! :)