söndag 22 mars 2009

Hur får allt plats..?

Det var en liten fågel som frågade mig hur allt får plats i skåpen hemma...svaret är väl att allt inte får plats, men det hade ni ju gissat redan kanske, man får helt enkelt välja vad man vill ha framme och vad man får gömma i lagerhyllor eller kartonger i väntan på att vi ska hinna renovera någon gång...

Problemet är inte att vi inte kommer att få plats med allt (trots min sambos klagande på att vi inte kommer att rymmas hemma snart hehehe..), huset är rymligt men ack så "ofärdigt". Dåligt med hyllor och skåp, men det måste tyvärr vänta eftersom det finns mer akuta grejer att fixa!

Några miljöbilder...

8 kommentarer:

Mimi sa...

Härligt att se att någon annan också har trångt överallt! Just så där ser mina sprängdfyllda skåp också ut!!!

ella sa...

ååh jag blir så avundsjuk så jag dör.

UpsalaEkeby sa...

Får instämma med "Mimi" - vad skönt med en till som har för mycket prylar där hemma :)

Tycker dock att det finns en vis charm i att kunna stoppa under på vind och förråd, för att nästan glömma det man har o sedan kunna plocka fram sina "fynd" på nytt och kunna glädjas ännu en gång.

Helena sa...

Det är en prioriteringsfråga det där med platsen... Min man har resignerat och till och med litegrann börjat gilla läget inbillar jag mig... Vi har skaffat ett gammalt vitrinskåp i ek som sväljer massor... Himla bra! Sedan gillar jag att duka med gammalt vackert porslin. Tycker att det är mycket mer personligt än nyinköpta grejer.
Blir platsbristen alltför överhängande så hör bara av dig.... :-D

johanna sa...

ahhh ohhhhh!
jag har långt kvar tills det blir så knöfullt hos mig! :o)

ingen fara på taket sa...

Härlig blogg. Jag blir helt sjuk när jag ser dina överfulla skåp med så mycket fint.

Anonym sa...

Vad trivsamt med alla koppar, fat och burkar!

Herr Movarp sa...

Jaa, jag hoppas bara att vi kan ordna lite bättre utrymme, det är inte jättekul att knöka in grejer i skåpen...helst vill man ju kunna plocka ut en tallrik eller en skål utan att flytta om halva skåpet...