onsdag 28 december 2011

En PO som blev kvar, en som följde med hem...

Idag tog jag och dottern en loppisrunda till Tulavippan i Gagnef, Blåklockan i Insjön och så svängde vi förbi Ta-till-vara i Falun innan vi åkte hem!



Tulavippan var ovanligt blek vad gäller innehållet på roliga loppissaker, det gapade lite tomt i hyllorna med, så ni som brukar sälja där får ta er en sväng dit och fylla på ;-) Dottern var den enda som handlade, en massa böcker såklart.



Blåklockan i Insjön var betydligt bättre både vad gäller kvalitet och mängder med saker, riktigt trevligt och inte var det mycket folk heller! Jag hittade denna PO Ström-vas på en hylla, osignerad så säljaren visste inte vad som såldes. Tyvärr avspeglades varken denna okunskap eller skicket med 5-6 kantnaggar och en hel del repor i priset som var något hutlösa 245 kr...sa jag att den stod kvar när jag åkte hem? Synd, hade den kostat en hundring eller mindre hade jag köpt den!



Istället kom jag hem med en Red Top-kopp (Marianne Westman) utan fat för en hundring (lite styvt men...) och två små lövformade kuvertaskkoppar från Gefle, en svart och en vit. Dottern köpte klistermärken med dödskallar :-)

På vägen hem besökte vi Ta-till-vara i Falun, vi köpte lite fler böcker (mest dottern), sen gjorde jag ett riktigt fint fynd, ett sånt som man sällan ser!


Visst är den en skönhet, denna osignerade Alsterforsvas av PO Ström!!!
Jag ska inte säga vad jag gav för den, då blir ni bara avundsjuka ;-D



6 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt fin den gula:)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
DollybirdRetro sa...

Åh vilken underbart gul färg! Nästan senap ser det ut som på bilden, åh vad jag vill ha en senapsgul vas!

Skaffaren sa...

Snälla berätta! Jag vill bli grön av avund.

tinatoon sa...

Ja jag vill också veta! :)
*Avundsjuk men inte missunnsam* Tycker det ger hopp åt oss alla att det faktiskt finns några enstaka PO Ström även här i Dalarna. :)

Allt det gamla goda sa...

jag är inte så mycket för PO ström, men däremot lite avis på red top-koppen!